De drumband o.l.v. Davy Martens heeft op zondag 18 november 2012 een eerste Prijs met onderscheiding behaald op de Provinciale wedstrijd concertslagwerk te Peer.
In de afdeling uitmuntendheid behaalden zij 344/400 oftewel 86%.

Voor de mooie uitvoering van "An African Impression" en "Drumphonic" kregen ze veel lof van de juryleden Chris Opsteyn en Stijn Schonkeren.

Het was trouwens een nek-aan-nek-race met de drumband St-Lambertus uit Alt-Hoeselt, maar uiteindelijk werd er met het kleinste verschil gewonnen. Zij behaalden 85% voor eveneens een schitterende uitvoering! 's Avonds had er nog een gezellig feestje plaats in de repetitiezaal en werd er nog even nagekaart. De rapporten werden nog eens overlopen en we zagen allemaal blije en tevrede n gezichten.

Op zaterdag 1 december volgde dan de Finalewedstrijd in het Lemmensinstituut te Leuven. Supergeconcentreerd en met (te veel?)gespannen zenuwen werd er weer een mooie presta tie geleverd. De drumband behaalde maar liefst 80%.

Uiteindelijk kunnen de dirigent en de leden terugblikken op enkele onvergetelijke weken en maanden, waarbij de percussiemuziek in Opoeteren zeker op de Limburgse en Vlaamse kaart werd gezet.

(Met dank aan Koen Schrooten voor de foto's) - klikken op de foto om te vergroten