Hallo jongens en meisjes,

Onze fanfare is steeds op zoek naar jongeren voor de uitbreiding van haar percussiegroep en drumband. Mocht je ook interesse hebben om je eens uit te leven op een trommel, liever melodische melodieën op een xylofoon hoort of toch maar voor geroffel op pauken kiest en één uurtje vrij hebt op zondagvoormiddag om te komen oefenen, dan ben je van harte welkom telkens om 10u30 in Ontmoetingshuis De Riet te Opoeteren . Opleiding aan de muziekacademie is een pluspunt maar niet noodzakelijk. Je moet wel minimum 9 jaar zijn. Wij zorgen voor slagwerkmater iaal, partituren en drumstokken. De lessen worden gegeven door Katrien De Neve. Kom gerust eens kennis maken. Van harte welkom!

De drumband o.l.v. Davy Martens heeft op zondag 18 november 2012 een eerste Prijs met onderscheiding behaald op de Provinciale wedstrijd concertslagwerk te Peer.
In de afdeling uitmuntendheid behaalden zij 344/400 oftewel 86%.

Voor de mooie uitvoering van "An African Impression" en "Drumphonic" kregen ze veel lof van de juryleden Chris Opsteyn en Stijn Schonkeren.

Het was trouwens een nek-aan-nek-race met de drumband St-Lambertus uit Alt-Hoeselt, maar uiteindelijk werd er met het kleinste verschil gewonnen. Zij behaalden 85% voor eveneens een schitterende uitvoering! 's Avonds had er nog een gezellig feestje plaats in de repetitiezaal en werd er nog even nagekaart. De rapporten werden nog eens overlopen en we zagen allemaal blije en tevrede n gezichten.

Op zaterdag 1 december volgde dan de Finalewedstrijd in het Lemmensinstituut te Leuven. Supergeconcentreerd en met (te veel?)gespannen zenuwen werd er weer een mooie presta tie geleverd. De drumband behaalde maar liefst 80%.

Uiteindelijk kunnen de dirigent en de leden terugblikken op enkele onvergetelijke weken en maanden, waarbij de percussiemuziek in Opoeteren zeker op de Limburgse en Vlaamse kaart werd gezet.

(Met dank aan Koen Schrooten voor de foto's) - klikken op de foto om te vergroten

- Sinds september '11 is Davy Martens uit Alt-Hoeselt de nieuw e instructeur van de drumband. Hij wordt bijgestaan door Katrien De Neve, die de jongerenopleiding voor haar rekening gaat nemen.

- Indien er geïnter esseerden zijn die hun drumtalent eens willen testen of lid willen worden, dan heten we hen van harte welkom op de wekelijkse repetitie om 10u30 in ontmoetingshuis De Riet, Schoolstraat 20 3680 Opoeteren. Kom gerust eens kennismaken!

Sinds kort is de fanfare weer gesta rt met een nieuwe opleiding TROMMELAARS voor haar DRUMBAND. Ook zin?

- Zoek je al langer een hobby die met muziek te maken heeft?

- Heb je één uurtje vrij op zondagvoormiddag om te oefenen?

- Héb jij misschien al een beetje drumtalent en heel veel zin?

« IS DAT MOEILIJK? »

Fietsen leer je ook met vallen en opstaan, en dit doet echt geen pijn!

Je hoeft geen muziekacademie gevolgd te hebben, minimum 9 jaar zijn
en wij zorgen voor startmateriaal o.a. trommel en drumstokken.

Bovendien zal er wel iemand in je klas zitten, die je al wat uitleg kan
geven. De drumband is nu al met zo’n 25 leden, maar hoe groter de groep, hoe fijner natuurlijk!

En wie niet probeert, blijft misschien met zijn ver borgen talent

zitten! Kom dus vlug eens kennismaken, iedere zondagvoormiddag vanaf 10u.