Koninklijke Fanfare Sint-Dionysius Opoeteren

Tijdens de laatste algemene ver gadering werden een aantal leden van de Koninklijke Fanfare Sint-Dionysius van Opoeteren gehuldigd. Hierbij wel een heel uitzonderlijke!

Op de algemene vergadering en nieuwjaarsreceptie van 26 januari ll. werden een aantal muzikanten gehuldigd en ontvingen een VLAMO-diploma en ereteken. Dit jaar werd er echter speciale hulde gebracht aan Jaak Bergmans, die meer dan vijftig jaar bestuurslid en schatbewaarder was. Jaak is al lid van de fanfare sinds 1946. Maar vanaf 1960 werd hij schatbewaarder en secretaris. Enkele jaren geleden gaf hij het secretariaat aan Jos Simons. Nu geeft hij de taak van penningmeester door aan Gert De Neve.
Enkele bestuursleden overhandigden hem een passend geschenk uit dank voor zijn stipte boekhouding en jarenlange inzet voor de fanfare. Ook zijn echtgenote Yvonne werd in de bloemetjes gezet voor haar toewijding. Tijdens de nieuw jaarsreceptie werd er nog druk nagekaart over zijn lange carrière. Hij blijft wel nog actief als muzikant op bariton, want de muziekmicrobe is nog niet verdwenen!